7 nov. 2010

Vad som händer i veckan som kommer

Det är dags för en ny vecka och jag känner mig riktigt laddad. Det händer så mycket roliga saker nu!

På måndag kommer de börjar kakla. Våtskikt och spackling är mer eller mindre färdigt i badrummen och allt är klart för att lägga klinkers i tvättstuga och hall.

Vårt gråa kakel anländer till Ekeby kakel på måndag eftermiddag. Jag är väldigt nöjd med att plattsättarna inte kommer behöva vänta flera veckor på det kaklet.

Vi hade ju lite problem när grunden gjöts. Grunden måste därför jämnas till och det kommer troligen ske i början av veckan.

Onsdag är en stor dag. Snickarna kommer vara där - vilket alltid gör mig glad. Det bäst är dock att vårt kök kommer. Woho!


Vi har två till stora leveranser, trappan och badrumsmöbler, som borde kommer snart. Jag är lite osäker på när de ska dyka upp men jag vet att det är snart. En trappa kommer bli trevligt, just nu tar man sig upp på övervåningen med hjälp av en stege.

Håkan och jag ska skruva ihop alla IKEA-garderober.

Målaren är på ingång, det känns som ett jättesteg framåt. Tapeterna kom ju nu i veckan.

Sist, men inte minst, vi ska få ett inflyttningsdatum på måndag! Antingen blir det jul i Rosenbo eller så blir det januarimånad på hotell. Håll tummarna för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar