17 nov. 2010

IKEA-garderoberna är inbyggda nu



Håkan och jag köpte våra garderober på IKEA och bad våra snickare att bygga in dem. Jag kommer vara evigt tacksam för att jag inte behöver damma ovanpå garderoberna! Jag tycker det ser jättebra ut, det ska bli kul att se det färdiga resultatet.


Det är jättesvårt att fota garderoberna i vårt sovrum, jag har gjort många försök. Garderoberna på den här väggen har måtten 100, 50, 50, 100, 100. Det är totalt 4 meter garderober men det syns inte alls på bilden. Vad som inte heller syns är det vackra ekgolvet, allt är dolt under byggpapp.


Förutom vårt sovrum med walk-in garderoben så finns de tre till sovrum på övervåningen. Två av dem har inbyggda garderober. Detta är vårt gästrum, så blivande gäster har någonstans att hänga kläderna. Vi har verkligen försökt tänka på att ha tillräckligt med förvaring. Hellre för mycket förvaring än för lite. 
Källa
Någon kanske undrar över garderobsdörrar. Jo, vi har köpt dem men ska sätta dit dem senare, så riskerar inte de skadas. Dörrarna heter Bergsbo. Vi funderade på skjutdörrar i början men jag tyckte inte de var så snygga och Håkan tyckte de var för skrangliga. Jag hoppas det kommer bli lika enkelt att sätta fast dörrarna som det var att montera stommarna. 

2 kommentarer: