17 nov. 2010

Slutbesiktning bokad

Efter lite pepparmintsthé, mys och gymträning känner mig bättre. Huvudvärken och illamåendet är borta, och humöret på väg upp. I min krasslighet glömde jag bort att berätta något fantastiskt roligt:

SLUTBESIKTNING
VILLA ROSENBO
17:E DECEMBER


Ja, det måste bli så där stora och färgglada bokstäver. Det har varit nära att vi fått flytta in senare på grund av leveranskrångel. Håkans och mitt mål har hela tiden varit att få fira vår första jul som gifta i Rosenbo och nu verkar den drömmen bli sann.
Jag kommer hinna dekorera huset innan julafton, wee! Källa.
Jag har inte riktigt orden för att beskriva hur glad jag är. Samtidigt vågar jag inte riktigt tro på att vi ska vara inne innan jul, något kan ju gå fel. Om jag hoppas för mycket kanske jag blir besviken, ja, det är en ganska deppig inställning :( När bänkskivan har satts in utan problem och förstukvisten kommit på plats så lovar jag att vara positiv.

Det är underligt att tänka att om ungefär en månad bor vi där, jag är inte mentalt förberedd på det. Huset är mer en byggarbetsplats för mig än vår bostad. Fast nu börjar den stora husförvandlingen, i morgon kommer målaren dit för att börja göra grundarbetet. Det är jag bara positiv till!

1 kommentar: