17 nov. 2010

Köket har börjat sättas upp


Kolla här! Det är ett kök på gång! Där i mitten är köksön, det är där jag kommer sitta och njuta av att umgås med Håkan medan han lagar mat. Det är där jag ska stå nästa jul och baka saffransbullar.


Här är en ritning över köket, så det är lättare att förstå hur köket ska se ut. Köksön och den långa raden med skåp är på plats nu.



Här är den långa raden med skåp på bild. Köksluckorna ska komma nästa vecka. Jag hoppas verkligen att bänkskivan dyker upp denna vecka som det är sagt. Jag hoppas också att ingen knäcker ryggen när den ska bäras in i huset - ouch :(


En sak jag har hört är att köket ofta upplevs som mindre när köksskåpen är på plats. Det stämmer inte alls för mig. Jag tycker köket känns stort, luftigt. Visserligen är inte alla skåp uppsatta ännu men det känns bra att alla skåp i köksön är på plats och man tvingas inte pressa sig mot väggarna för att ta sig runt.


Högskåpet kommer ha två ugnar, en för Håkans matlagning och en för mitt bakande. Mycket med att bygga hus handlar om att anpassa det så man inte går varandra på nerverna.


Jag var inte beredd att få se så mycket av köksskåpen på plats, det var en jätterolig överraskning. Ofta när jag besöker huset nu så går jag därifrån med ett stort leende. Jag börjar, för första gången, verkligen längta till Rosenbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar