23 nov. 2010

Byggbilder

Det var färg- och tapetmöte med målarna idag. Jag har nog slagit något slags velighetsrekord för jag var osäker på allting in i det sista. Vi ska inte ha speciellt mycket vitt i huset, två rum ska ha vita. Ungefär en timme efter att jag har gett alla färger till målarna så inser jag att jag vill ha en annan vit. Det blir ett paniksamtal till målaren, som tur är hade inte den vita färgen beställts så jag kunde byta nyans. Nu hoppas jag verkligen allt kommer se snyggt ut. Okej, det är bara färg och tapeter, man kan alltid ändra.

Badrummet på nedervåningen
En sak jag inte vill ändra är kakelvalen. Byggpappen är borta så nu kan man se golvet och jag misstänker att Håkan kommer bli jättenöjd. Jag kikade lite i badrummet på övervåningen och de börjar bli klara där också.

Djupet är 37 cm på detta högskåp,
ett standarddjup får inte plats.
I köket ärär alla köksstommar på plats Idag pratade jag direkt med Hagaköket som gör vårt kök. Bänkskivan kommer på torsdag och köksluckorna nästa vecka. Nu hoppas jag verkligen att det blir så. Om jag inte tar fel så är det den sista större leveransen.

Här ska kyl och frys sitta.
Snickarna höll bland annat på med att sätta dit skjutdörren till köket när jag var där. Kolla vad snygg den är! Om det är något som jag inte velat om så är det dörrarna, jag älskar både våra inne- och ytterdörrar. En av de få sakerna Håkan och jag verkligen har varit oense om så var innerdörrarna (se här för en diskussion från april om innerdörrar). Om jag minns rätt så fick till och med våra säljare ägna sig åt ett medlingsförsök mellan oss. Nu fick jag de dörrarna jag argumenterade för men jag tror Håkan är ganska nöjd med dem... Han har inte klagat i alla fall ;)

Till höger ska trappan vara, rakt fram är köket

Det finns en sak jag verkligen saknar i huset just nu och det är en trappa. Vi har fått trappan levererad men den står i garaget eftersom det är för tidigt att sätta upp den. Det är stege som gäller om man ska ta sig upp på övervåningen. Jag är ju självklart lika graciös som en flodhäst när jag ska ta mig upp och ned på den där stegen. Både stegar och byggen är också livsfarliga för kläder. Jag lärde mig redan vid rivningen av gamla huset att besöker man en byggarbetsplats så har man inte kjol på sig eller söta, dyra ballerinaskor (eller dyra skor överhuvudtaget). För att ha några kläder kvar när bygget är över så besöker  jag numera Rosenbo i mjukisbyxor och ett par gamla Adidasskor.

Se upp för stupet!
Vilket stuuuuuuuuuuuuuuuuuup
Det finns inte heller ett räcke på övervåningen så om man är tankspridd riskerar man trilla ned i trappphålet. Det är något jag är lite rädd för, speciellt eftersom trappan är precis vid ingången till vårt mastersovrum. 

Jag slängde ur mig igår att Beijers var patetiskt dåliga eftersom de inte har skickat taklister till oss. De har skickat taklisterna och de är nu hittade. Så jag får ta tillbaka alltihopa, Beijers har koll vilket är mer än vad man kan säga om oss :( Vad som inte är hittat är badkarsfronten men jakten fortsätter, vår kontaktperson på Faluhus får ta hand om det. Jag måste vila upp mig efter färgvelandet. Zzzz....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar