6 nov. 2010

Ett skepp kommer lastat med tapeter

I måndags beställde jag tapeter och jag hade lite dåligt samvetet för jag var ute i sista stund. Problemet är att det var så svårt att välja, det finns massa vackra tapeter. Det är däremot aningen pinsamt att klaga på sena leveranser och sedan inte sköta det man själv ska leverera. Jag har handlat tapetprover på Målerbutiken i Alvik så jag visste att de var snabba men att tapetrullarna var framme 4 dagar efter beställning var imponerande! De var dessutom supertrevliga att ha att göra med i telefon.

Vad kan det vara?
 Det här paketet fick jag kånka hem, alltid kul med paket! :)


Det blev tre rullar Zoffanys tapet Flowering tree, jag skrev om den här. Flowering tree kommer hänga i gästrummet. Jag är inte ett stort fan av fondväggar men Håkan tyckte det skulle bli för mycket med den tapeten på alla väggar. Vi fick kompromissa lite, om det passar så kommer vi senare tapetsera hela rummet i den. Vi får se hur det ser ut först. Jag fick i alla fall välja färgställning och den skimrar vackert i silver. 

Så här ser Flowering trees ut på väggen.

2 tapetrullar till Håkan.
När Håkan blev medsläpad till färg- och tapetaffärerna hittade han två Cole & son tapeter han tyckte mycket om. Jag gillade de inte alls så därför röstades de ned som förslag i till exempel gästrummet. In i det längst envisades han med att han absolut inte skulle ha någon tapet i sitt arbetsrum men det ändrades plötsligt när jag skulle göra en tapetbeställning. 
Exlibris heter Håkans tapet, han har valt
en annan färgställning. 

2 stycken rullar med Nina Campbell-tapet till "fnuppen"
Det finns en cirka 2 meter "väggfnupp" på övervåningen som vi ville ha något på. Nu ska jag erkänna att Nina Campbells Birdcage walk som vi valde är helt fel för det rummet. Tapet är jättefin men vi borde ha valt en version med ljusare bakgrund. Tyvärr vägrade Håkan låta mig ändra i tapetbeställningen så nu blir det den. Kanske har jag helt fel. Skulle det inte se bra ut så kan man lätt ändra men det är ändå lite irriterande!

Vi kanske borde ha valt denna färgställningen istället.... Källa
Nu behöver vi inte oroa oss för tapetval längre, så det är skönt. Målaren kommer vi troligen träffa nästa vecka. Det dröjer inte länge tills det är dags att tapetsera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar