22 nov. 2010

Trassel

Ah, vardag och tillbaka till hustrassel, för nu är det några saker som krånglar (igen):

Trots löften från Beijers har de inte levererat 70 meter taklist. När jag ringde till dem första gången så hämtade de bara upp listen som blivit fel men levererade ingen ny. Jag kontaktade dem igen och problemet skulle åtgärdas men tydligen så körde de aldrig ut någon taklist till oss. Det är så patetiskt dåligt. Jag ska inte lita på Beijers igen utan trippelkolla allting.

Vår kontaktperson på Faluhus verkar ha gått i ide, enormt irriterande eftersom jag vill veta vad som händer med våra bänkskivor och köksluckor. Dessutom har det upptäckts att fronten till badkaret fattas. En badkarsfront är inte avgörande för att bygget ska fortsättande men det är drygt att behöva jaga reda på den.

Det är tur att jag är kurerad efter en helg med längdskidåkning (på TV) och vila, för det finns alltid något att göra. I morgon efter lunch ska jag till huset för att gå igenom färger och tapet. Woohoo!

3 kommentarer:

  1. Åhh vad trist! Jag förstår dig verkligen! Själv jagar jag boende eftersom vi är hemlösa från måndag, om en vecka!!! Dagen har också spenderats med att ringa magasineringsställen för att kolla priser. Herregud vad de tar för förvaring i ett normaltstort förråd!!! Nästan 1500kr/månaden är det billigaste jag hittat...

    Vår kontaktperson verkar också har gått i ide. Det kanske råder björninfluensa hos HK ;-)

    SvaraRadera
  2. Usch så dyrt:/
    Tillökning här för fe mveckor sedan. Skrev ett tidigare inlägg för ett par veckor sedan, men lyckades radera allt:/ Det blev en liten Axel som kom den 20 oktober. 22 minuter hann vi vara på förlossningen...! Allt gick bra och vi mår kalasbra!
    Lycka till med husbygget nu och det verkar ju som att inflyttning till jul verkar kunna funka:)
    /Malin

    SvaraRadera
  3. Jättekul att veta att du fortfarande tittar och ser hur bygget går, Malin! Jag tänkte på dig idag när jag kollade på fönstren.

    Ett stort grattis till lille Axel! Det verkar som allt har gått snabbt (!!) och bra med förlossningen. Vilken underbar tid du har framför dig med att lära känna den lille krabaten - och kanske sova lite mindre hmm.... :)

    SvaraRadera