10 nov. 2010

Fönster och lite annat

Vår åker, ehm trädgård, syns lite på bilden. 

Jag ville bara visa några bättre bilder på hur fina fönstren är med nästan alla lister. Dessutom tänkte jag ge en liten bygguppdatering.

Med gemensamma krafter har vi lyckats få upp 11 garderoberna på övervåningen. Det finns ingen trappa men det gick bra i alla fall. Nu ska garderoberna byggas in.

Vi har haft lite problem med att få en offert från vår elektriker men det trillade in en idag. Wee!

Plattsättaren höll på att sätta vårt vita kakel i badrummet på nedervåningen när jag var där i morse. Det såg jättefint ut.

Köket levererades, eftersom vi har platsbrist så funderade snickarna på att sätta det i garaget. Jag vet inte riktigt hur de gjorde. Egentligen vet jag inte ens om köket faktiskt levererades, men det var bestämt att det skulle komma idag. 

 Fönstret i TV-rummet,
det är lite svårt att fota för det rummet är ganska mörkt. 

Beijers lyckades ge oss fel mått på taklisterna, därför skulle de idag skicka rätt lister och hämta upp de vi inte vill ha. De skulle också leverera lite limfogskivor (till fönstren) och en list till takluckan. Vad som hände var att vi fick inga taklister och fel mått på limfogskivorna. Dumt! Jag fick ringa till dem och de skickade över nytt material, om det blev rätt denna gång vet jag inte.

De sista väggarna gipsas, det är de väggar där trappan ska sitta.

Snickarna kommer vara hos oss i morgon med, jag är superglad över det! Jag är lite nyfiken på vad de tänkte arbeta med, finns nog en del att göra misstänker jag.

1 kommentar:

  1. Heja! Vad duktiga ni varit med garderoberna. Vi ska göra samma sak (dvs. vi har köpt garderober från IKEA som vi ska såga i och bygga in i snedtaket på övervåningen). Vi har dock inte fått komma in och göra våra delar i huset ännu. Trots att vi har inflytt om 2 veckor =( Det kommer inte bli av...

    Jag mailar dig uppdatering senare idag!

    SvaraRadera