14 nov. 2010

Vad som händer nästa vecka (trappa, jakt på försvunna bänkskivor, mer kakel)

Bwaha, jag skrev i mitt förra inlägg att det är så skönt att ha en helg utan måsten. Nu är måndagen snart här och to do-listan har redan börjat växa. Nu tycker jag inte det är jobbigt, tvärtom så tycker jag det är superkul att hålla på att organisera, ringa och maila. Jag kommer sakna det när det är över!

Eftersom jag har gjort det tidigare så tänkte jag skriva en liten lista över vad som - kanske - händer i Rosenbo denna vecka.
Vår trapp kommer ha dessa stolpar och spjälor, detta var bilden vi
fastnade för i vår trapptillverkares katalog. Källa.
På måndag vill DHL leverera en trappa! Usch, jag börjar bli nervös för att det kommer vara något problem med vår trappa. Förhoppningsvis blir det en leverans som fungerar utan problem.

Våra köksluckor och svart stenbänkskiva -
gissa vilka som också kommer ha det så? Källa.
Jag ska fortsätta jakten på köksluckorna och bänkskivorna. Vår kontaktperson på Faluhus, Johan, hjälper oss med detta. I vår köksleverans kom endast stommarna :( Snickarna vill ha bänkskivorna för att börja sätta upp köket. Jag vill ha hela köket för att känna mig lugn.

Onsdag är en stor dag, då kommer målaren. Jag misstänker att det blir mest spackling den här veckan, det är färg och tapeter jag ser fram emot.

Jag antar att arbetet med badrummen och hall- och tvättstugegolven kommer fortsätta för fullt. Kaklet sitter där det ska men det ska dit fogar. Toaletter, badkar, badrumsmöbler och duschväggar står i vardagsrummet just nu.

Det kan bli en riktigt bra vecka, om det ordnar sig med köket. Vi får hålla tummarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar