28 nov. 2010

Första advent - inget julpynt, bara flyttlådor

Det är ungefär 3 veckor kvar tills vi ska flytta, 17:e december är det slutbesiktning. Iiih! Tiden går så fort och jag kan inte förstå att huset ska vara klart så snart. När jag besökte vardagsrummet denna vecka kändes det inte precis som det var redo för vårt julfirande...
Julgran här? 
På första advent brukar jag vanligtvis packa upp mitt julpynt, men det får stanna nere i källarförrådet så länge. Det känns onödigt att klä en julgran när vi snart måste flytta. Istället för att göra julfint denna första advent så packar jag ned det jag vet att jag kan klara mig utan i några veckor. 
Jättene IKEA. Källa 
De flesta av våra flyttkartonger är antingen från mina föräldrar eller banankartonger från ICA. Mina böcker fick nya, fräscha kartonger från IKEA när de packades ned för ett halvår sedan (böckerna fick inte plats när Håkan flyttade in i min lägenhet). Eftersom jag nu skulle packa ned dyrgripar som mina skor var det dags att inhandla några nya, större kartonger. Det blev totalt sex stycken Jättene (de säljs i pack om två) från IKEA. Fem har jag redan fyllt och jag börjar undra om jag inte borde ha köpt flera... Flytten är nu officiellt igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar