6 nov. 2010

Köksritningar

Eftersom köket kommer på onsdag tänkte jag visa några köksritningar. Vårt kök kommer från Hagaköket. Vi fick vårt kök ritat direkt på huvudkontoret som ligger i Harbo, en liten ort utanför vår hemstad Uppsala. Det är alltid kul när man kan stödja lokala företag.


Det finns ett par glasdörrar på ritningen men de har vi valt bort,
vill vi stänga av mot vardagsrummet i framtiden så kan vi installera dem då.
Vårt kök kommer ha utsikt mot trädgården genom stora glasdörrar.

Luckorna heter Amarant och bänkskivorna är svart sten.
Vi ville ha en stor köksö. Håkan gillar att laga mat och jag tycker om att baka. Vi vill kunna umgås när vi lagar mat. I framtiden kan jag sitta där vid köksön, dricka vitt vin och njuta av att Håkan lagar något gott.

På bilden fattas köksfläkten från Fjäråskupan.
Vi har inte precis många väggskåp. Håkan brukar gömma kakor på de översta hyllorna för att jag inte ska hitta dem :( Nu har han inte lika många gömställen.. moahaha!

Ett annat tecken på att vi gillar att vara i köket är våra ugnar. Vi har nämligen två stycken så mina bakverk behöver inte dela ugn med Håkans kött. En annan sak som ska underlätta matlagningen är att djupet på arbetsbänken med diskhon är några centimeter extra.

Jag är lite nervös inför köket, tänk om det inte fungerar? Det är svårt att byta kök om något blir fel. Fast jag är redan nu förälskad i köksön och kökskaklet och ugnarna och luckorna och blandarna...

1 kommentar:

  1. Det ser jättefint ut! En härligt stor köksö är aldrig fel =)

    Vad bra att köket kommer redan på onsdag! Då kanske ni kan vara inne i huset innan jul då? Jag håller alla tummarna!

    SvaraRadera