20 nov. 2010

Flyttplanerna börjar dras upp

Om mindre än en månad flyttar vi, det känns konstigt. Närmar vi oss verkligen slutet på bygget? Jag är väldigt redo att flytta samtidigt som jag ser Rosenbo som en byggarbetsplats, inte mitt hem. Jag har dock redan börjat fundera hur vi flyttar snabbast och enklast. Det är nämligen så att vi har spritt våra pinaler över hela Uppsala (det känns så i alla fall) och det kommer krävas lite körande att få allt till Rosenbo.
Vår gata från www.hitta.se. Det orangea huset rev vi för att bygga Rosenbo. 
Min plan är att förbereda så vi kan göra en jätteflytt direkt efter slutbesiktningen den 17:e - här slösar vi inte med tiden! Om vi ser till att få alla saker in i huset så kan vi möblera, sortera och organisera sedan. Jag vet att det finns inte en chans att jag spenderar en natt i vår minilägenhet när jag kan sova i vårt nya hus. Jag bryr mig inte om i fall jag får sova direkt på golvet med en överbliven ritning som täcke, jag vill vara i Rosenbo!

Jag tror denna längtan efter huset har att göra med att jag bor hos mina föräldrar några dagar. De TBC-hostar och snörvlar medan jag har illamående och huvudvärk som inte ger med sig. Håkan jobbar övertid med något akut problem i en serverhall i Stockholm så jag är kärlekskrank också. Den enda som är glad är hunden eftersom tre sjuklingar innebär konstant mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar