21 nov. 2010

Vad som händer i veckan som kommer

Veckan som varit gick väldigt snabbt, snart är det första advent. Snart är det inflyttning! Slutbesiktning är bokad till den 17:e december vilket betyder att det är mindre än en månad kvar tills vi flyttar. Den här veckan har jag besökt huset varje dag och oftast har det stått tre bilar parkerade framför vårt hus: målaren, snickaren, plattsättaren. Det jobbas för fullt.

Detta händer i veckan som kommer:
Färg, färg, färg. Det finns så många underbara färger.
En stor sak, enligt mig, är att jag måste definitivt besluta om färger eftersom jag ska träffa målarna på plats för att gå igenom alla färg- och tapetval. Iiih! Jag har inte kunnat titta efter om målarna har varit i huset under helgen. De har en hel del att göra.

Badrummet på övervåningen, lite arbetet kvar 
Arbetet med badrummet borde fortsätta i veckan. På fredagseftermiddagen, när jag besökte huset senast, fattades fog i hela badrummet på övervåningen och golvet var inte lagt. Det ska också fällas in en maffig spegel i kaklet, måtten är 1,40 m x 1,20 m.

Till vänster om dörren, där massa rör finns, kommer pumpen stå.

Vi hade en relativt ny Nibe-bergvärmepump i det gamla huset, den har nu bott hos mina föräldrar i ett halvår. Det dags att flytta in den i tvättstugan. Håkan, för att spara några tusenlappar, tänker i veckan den flytta med hjälp av några vänner.

Money, money, money
Vi har pratat med vår bankrådgivare för att boka in ett möte direkt efter slutbesiktningen. Hon ska tillsammans med en kollega göra ett husbesök hos oss för värdering och besiktning. Jag tror det kan ett riktigt kul eftersom de är så otroligt trevliga. Jag ska se till att vi väntar några veckor så mer är klart.

Rosenbo
Bänkskivorna dök aldrig upp den här veckan så jag ska undersöka vad som har hänt med dem. Jag måste också dubbelkolla att våra köksluckor verkligen kommer snart. Det får inte bli några förseningar nu.

26 dagar kvar...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar