23 nov. 2010

TV-tips (titta på detta om du vill njuta av att du inte bygger om en korvfabrik för 1,7 miljoner pund)

Mina favoriter när det kommer till TV-kanaler är kanal 9, TV8, BBC Lifestyle och Discovery travel & living och Animal planet. Om jag ska titta på TV vill jag se heminredning och lättsamma reality serier. På vintern tittar jag troget på längdskidor varje helg. Jag älskar att titta på sport och just vintersporten är det bästa som finns.

Hur som helst, ett av mina absolut favoritprogram  är Property ladder med Sarah Beeny. Varje vecka är det ett nytt par som ska försöka tjäna storkovan genom att renovera något skruttigt hus och sälja det med vinst. Det är något lugnande med att se andra slita med att bygga hus, plötsligt har man egentligen det inte det så eländigt. 

Sara Beeny
I gårdagens avsnitt var ett par som köpt en korvfabrik för 1,1 miljon pund och skulle renovera de 460 kvadratmetrarna till ett enormt lyxhus med designerkök (inklusive zebrarandiga luckor), biosalong, akvarievägg (för 10 000 pund!), bisazzakakel i form av Napoleon, saltvattenspa och takterass med jacuzzi. Samtidigt kraschar fastighetsmarknaden och de riskerar att förlora mer eller mindre allt. Det var så eländigt att inte ens Håkan kunde låta bli att börja titta. Det bästa är avsnitten av Property ladder finns online på TV8:s hemsida.

Förresten, jag var tvungen att googla lite på korvfabriks-paret och hittade en bloggare som beskrev avsnittet som car crash TV, eller vad sägs om denna dom: "I was on the floor shaking like I had a snake bite, begging for them to stop talking, developing... moving." Som sagt, bästa inredningsprogrammet just nu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar