1 nov. 2010

Tapeter, garderober, räcken, kakel... Bygguppdatering

En del dagar tycks jag spendera fastklistrad vid telefon och datorn. Idag var en sådan dag. Först så ringde jag till UNT (Uppsala Nya Tidning) för att klaga på att deras tidning Bostadsguiden dumpas i våra byggcontainrar. Det ska inte hända igen lovade dom, dessutom ska de försöka hitta den skyldige. Det är ju inte så bra om deras tidning inte når läsarna för att något lat tidningsbud inte orkar dela ut den.

Nina Campbells tapet Birdcage walk (fast i en annan färgställning) kommer
få pryda en vägg i TV-rummet. Källa
Sedan beställde jag 3 olika tapeter från Måleributiken i Alvik. Jag har haft jättesvårt att välja tapeter och det känns som jag är ute i sista stund. Jag hoppas bara att leveranstiden inte blir allt för lång. 

Jag har bokat in ett möte i morgon med ett smidesföretag som ska göra räcket till den franska balkongen. 

Eftersom Beijers inte hört av sig om vår beställningen av lister så ringde jag upp dem. Våra varor hade kommit (varför hörde de inte av sig?!) så min far och jag hämtade upp dem och bar in dem i Rosenbo. För att få in listerna var vi tvungna att mer eller mindre ta oss igenom en hinderbana. Först måste man ta sig över geggan framför huset, sedan hoppa över en hög med material på förstukvisten, för att sedan balansera på en planka in i huset, väl inne måste man undvika att stöta till någon snickare som står och sågar, och till sist kan man släppa ned hela listbunten mitt i huset - mål! 

Våra PAX-stommar kommer vara vita.
Vi har föreberett inför vår stora garderobsinhandling på IKEA. Ibland har man flyt, precis när vi behöver handla garderober har IKEA specialpris. Köp tre PAX-stommar och betala för två! Ka-ching! 

Det blev ett samtal också till Ekeby kakel om när vår beställning på 33 kvm gråa kakel kommer. Det visste dom inte än men de skulle höra av sig om några dagar.

Jag försökte ta några bilder i huset med I-Phonen men det var så mörkt att det blev bara suddigt. Allt golv är lagt på övervåningen. Eftersom golvet har täckts av skyddande papp så ser det nästa mindre färdigt ut än för några dagar sedan. När jag var där höll snickarna på att sätta gipsplattor i kökstaket och lilla badrummet på nedervåningen (det är vad jag tror att de gjorde åtminstone). Våra snickare är så trevliga och frågar hela tiden om hur vi vill ha det. Idag diskuterade vi placering och mått av fönsterlister och fönsterbänkar. Jag tror det kommer bli riktigt fint :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar