31 okt. 2010

Spacklat och klart


Det blev inget målande av garaget idag men vi hann med att slipa väggar och tak. Trots att vi har haft ett värmeelement ståendes där över natten hade spacklet inte torkat helt längst ned. 


Håkan är redan skriven på vår nya adress
(så behövde han inte adressändra två gånger på ett år).
 Det här är en sak jag har stört mig på i flera månader nu. De som rev huset och gjorde grunden tog inte bort hela staketet. De kunde ha passat på när de ändå var där för någon vecka sedan för att gjuta plintar...

Vår tomt är som vanligt eländig, det här är vår uppfart. 
Min far hjälpte till med målandet också. Vi kommer inte måla mer på huset det här året, istället fortsätter vi med det i vår eller sommar. Det är bara förstukvisten, när den byggts klart, som kommer grundas. 

Notera det runda fönstret!
Det var ett tag sedan jag visade en bra bild på framsidan av huset. En stor pall med tegelpannor står i vägen, så det syns lite dåligt,  men det har byggts lite på förstukvisten.



Så här fina är våra fönsterpartier efter det att Traryd fönster skickade sin snickare till oss (spröjsen satt i olika höjd). Jag tycker huset blir så vackert när det är målat.

Eftersom fodret runt fönsterpartiet på övervåningen nu är färdigmålat så kan ett balkongräcke sättas dit, vi ska ha en fransk balkong i vårt sovrum. En av punkterna på min att göra-lista för veckan är just att kontakta en smidesfirma.

4 kommentarer:

  1. Oj vad ni är duktiga! Det måste vara skönt att ha kommit en bit på vägen med garaget!

    Fönsterpartiet på huset är underbart fint, verkligen. Det måste ni vara jättenöjda över!

    Det ser också ut som om ni har en fin häck till grannen, den där staketet satt kvar. Inte illa med en sådan häck!

    Mvh/Emma W

    SvaraRadera
  2. Den häcken är jättefin men du ska se de andra två... hua!

    Hoppas allt går bra för er!

    SvaraRadera