23 okt. 2010

Rivningsbilder - lite nostalgi

All puts knackades bort från fasaden,
därför ser den ut att bestå av plankor.
Jag vet att jag har visat bilder på rivningen av huset tidigare, men jag hittade de här bilderna och tyckte det var lite kul. Grävskopan stod på baksidan av huset och "åt sig inåt". På bilderna är halva huset rivet.
Jag minns att jag tyckte huset såg ut som ett dockskåp
vid denna tidpunkt. 
Det är intressant att kika på bilderna eftersom man inser hur långt vi faktiskt har kommit. Grävmaskinen var tydligen tillbaka på tomten idag för att dra upp de felplacerade plintarna. Det har gjutits nya och flera plintar. Jag var förbi huset och det var en markant skillnad nu när plintarna - förhoppningsvis - står på rätt plats. Jag överdriver inte när jag säger att vi antagligen kommer ha en av de bredaste förstukvistar i Uppsala.

Om ni vill kika på fler rivningsbilder så är det bara att klicka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar