30 okt. 2010

Färg till garaget inhandlad

För garaget så var Håkan och jag ense om två saker när det kom till färg: den fick inte vara för ljus (smuts syns för lätt) och den fick gärna vara lite häftig. Ganska snabbt kom vi fram till att lila skulle fungera. Så idag, eftersom Alcro-butiken har stängt i morgon söndag, åkte vi och handlade några liter lila färg. Nyansen heter Tistel.

Jag hittade en bild på färgen Tistel online. När jag såg bilden kände jag att vi
valde helt rätt nyans. Hoppas det blir lika fint i garaget bara. Källa
Vi hann idag med att måla en del på utsidan, bland annat det nyuppsatta sidoentrétaket. Håkan och jag spacklade nästan hela garaget. Jag har också försökt rädda oss från geggan framför huset genom att ordna grusstigar.

Jag har hela tiden tänkt att väggen längst in i garaget ska få lite tvärgående ränder i ljusgrått eller vitt. Det kommer förhoppningsvis lura ögat att rummet är lite bredare samtidigt som det är snyggt. Fast det blir ett senare projekt, vi har mer än fullt upp nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar