15 okt. 2010

IKEA-jul

Snövita kruka, två storlekar, 39-49 kronor
Okej, det är liiiiite tidigt att tänka på julen redan i oktober men jag har ändå funderat mycket på julen de senaste dagarna eftersom jag vill fira den i Rosenbo. Sedan har IKEA släppt sin vinter/jul-kollektion och det finns några saker jag tyckte var väldigt fina.


Snövita dekoration 29 kr
Några saker till julgranen kan man alltid köpa, min gran brukar gå i vitt, guld och silver. Jag tror det är första gången jag ser julgransdekorationer i akrylplast, tyckte det var läckert.

Fejka (bra namn!), 59 kr. 
Eftersom jag reagerar lite allergiskt på vissa julväxter så får jag satsa på den plastiga varianten. 
Bladet vas, två storlekar, 59-99 kr
Varje jul förvandlas Håkan till en ekorre, han äter enorma mängder nötter. Förra året förvarades nötterna i en glasburk men jag funderar på om man kan ha dem i en snygg, stilren vas. Vasen kan också användas till de vackra buketterna Håkan ger... ehm.. hmm! Den kan också användas till annat julgott som apelsiner, clementiner, godis. 

Nysnö, vin- och champagnekylare,  99 kr
Efter jul kommer nyår, och det nya året måste vi skåla in med champagne - mums! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar