7 okt. 2010

Dags för lite eldragningar

Blivande tvättstugan med en extra ingång.
Här kommer några bilder, tydligen var jag lite skakig på handen så jag fick slänga de flesta bilder. Kanske kom darrigheten av kylan, det var väldigt kallt idag och det regnade ganska rejält. Vi har direkt på plats gått igenom hur elen ska dras. Det tog 4-5 timmar men jag känner mig just nu väldigt, väldigt nöjd. Ännu en gång har vi tur med de som bygger vårt hus, våra elektriker verkar helt fantastiska.

Plåten och fodret ser inte så imponerande ut på bild
Dagen blev närmast perfekt när våra efterlängtade plåtar och foder till det runda fönstret dök upp. Jakten på plåten och fodret hade börjat kännas som en episk kamp.

Min underbara herr Håkan ståendes i vårt blivande kök.

Jag vet inte om det finns så mycket kul att säga om elen. Jag är inte så där förälskad i spottar som en del är utan jag gillar häftiga lampor. I köket blir det dock spottar eftersom det var helt omöjligt att ordna bra arbetsljus utan. Det som var mest komplicerat att ljussätta var trappan eftersom det inte fungerar praktiskt att ha en taklampa där. Det är en fördel om vi kan byta lampor utan att kalla in en stackars elektriker som tvingas riskera livet. Dessutom tackade jag nej till de lysrör till tvättstugan som är standard, vi ska ju ha en kristallkrona där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar