18 okt. 2010

Byggbesök

Köket, kablarna hänger i taket!
 Jag var på bygget idag för att fråga om listleveranser, vi ska köpa våra lister (dörr, fönster, tak, sockel) själva. Jag passade på att knäppa några bilder.

Vi har valt att inte ha så många spottar i huset, men köket har det. Vi var mer eller mindre tvungna till det eftersom vi har en stor köksö i mitten och väldigt få överskåp.


Här är dragningarna i köket, så här kommer det se ut där vårt högskåp med ugnar ska vara.

Istället för vykort?
Så här kan man kommunicera också. "God morgon pöjkar. Vi kommer senare under måndagen. Ps. det är dags för skivning ytterväggar. Mvh, Uffes el." Jag tror åtminstone att det står "skivning ytterväggar", jag har ingen aning om vad det kan betyda.

Här har jag stått i det lilla gästrummet på nedervåningen och knäpp kort genom hallen och in i tvättstugan. Det är på övervåningen det har hänt mest saker, främst har det sopats och städats lite. Fast jag glömde helt bort att ta några bilder därifrån.

Nu när vädret börjar bli kallt och eländigt passar det bra att vi i morgon får en leverans lösull som ska sprutas in på vinden.

1 kommentar:

  1. Åhh vad kul det måste vara att det händer så mycket nu! Förhoppningsvis ska allt gå smidigare nu också!

    Det ser i alla fall superfint ut! I morgon ska vi ut till huset och träffa våra elektriker som börjar med övervåningen imorgon =)

    SvaraRadera