4 okt. 2010

Bilder på hela gavelfasaden

"HEJ! Jag är Villa Rosenbo"
Jag kom på att jag inte har visat så många bilder där man ser hela vår gavelfasad. Det är lite svårt att fånga hela eftersom man måste mer eller mindre backa in i en häck för att få rätt avstånd. Den här bilden tog jag när jag stod vid garaget och jag fick ändå inte med hela huset. Står man i andra hörnet av trädgården får man med den mindre vackra jordhögen efter bergvärmeborrningen och en del rör som sticker upp. På bilden syns skräphögen efter garagebygget. Det ligger också byggnadsställningar kvar.

Vårt hus var tvungen att vara gavelställt, alla hus på vår sida av gatan är gavelställda. Detta är alltså fasaden mot trädgården och det är därför det vi har valt att ha våra större fönster på den.

".. och en dag kanske jag är färdigmålad."
Jag verkar ha varit lite ostadig på handen när jag fotade med Iphonen, men här ser man lite mer av knutbrädorna som jag är läskigt förtjust i.

Tanken är att i framtiden bygga en större altan längst hela gaveln. Det har varit lite diskussioner om hur den ska utformas eftersom jag vill ha mer eller mindre hela under tak, men det får vänta till nästa sommar. Vi har mer än fullt upp med att få huset klart. Dags för en ny husbyggarvecka!

1 kommentar:

  1. Åhhh vad fint det ser ut. Era fönster är verkligen underbara! Det ska bli superkul att se hur allt ser ut när det är klart.

    Angående tomten så ser vår tomt ut som en soptipp så det känner jag igen ;-)

    Vi hoppas att vi alla får en bra byggvecka med positiva överraskningar! Vi hörs snart! Mvh/Emma W

    SvaraRadera