14 okt. 2010

Husdrömmar kanske på väg att krossas

Det ingen säger när man ska bygga hus är hur mycket tid det tar. Det tar MASSOR med tid, men också energi, speciellt om saker inte går som de ska. Med vårt bygge krånglar det riktigt mycket. Det trasslar med sena leveranser, uteblivna leveranser, felaktiga leveranser. I dag har Håkan och jag verkligen satsat för att styra upp vårt bygge.

En dag ska vi också ha ett gemensamt sovrum.
Ser ni till höger på bloggen? Där står det att vi hoppas fira vår första jul som nygifta i villa Rosenbo, vårt hem. Just nu, om vi inte får våra leveranserna att rulla, så kommer inte det ske. Våra snickare kan inte jobba eftersom det inte finns material och vårt bygge börjar bli riktigt försenat. Nu har vi gått igenom under dagen hur vi ska försöka lösa det här och jag tror det kan gå. Jag vägrar ge upp hoppet att det kan bli en jul i Rosenbo.

3 kommentarer:

  1. Vi håller verkligen tummarna för att ni ska kunna flytta in till Jul, även om det kanske inte är helt färdigt!!!
    Björn Hjelmstedt

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på er och håller också tummarna! Jag kommer att skriva mail imorgon och uppdatera om vårt läge.

    Vi får fortsätta att stötta och peppa varandra! Det är INTE omöjligt ännu för en jul i Rosenbo. Jag vägrar ge upp hoppet om ert hus (och vårt också för den delen...).

    SvaraRadera
  3. Tack för er omtanke, det värmer!

    SvaraRadera