29 okt. 2010

DEN EPISKA KAMPEN ÄR ÖVER

Det är dags att använda versaler för nu har det hänt något underbart. Efter över 2 månader av problem har ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN vårt runda fönster kommit på plats.

MIRAKEL!
Den långa kampen för att få dit det runt fönster är över. Problemet har varit att med vår första husleverans, i slutet av augusti, kom det ett separat runt fönster men inget foder och inga plåtar. Till slut, efter flera veckor, meddelade Faluhus att fodret kunde vi få ordna själva men att plåten skulle de skicka. Den plåten tappade Schenker bort :( Det var vad de sa i alla fall, för några dagar senare dök plötsligt en Schenkerlastbil upp med både foder och plåt. Yippie! tänkte vi. Det vi fick visade sig ha fel mått (både foder och plåt). Till slut blev lösningen att vår Faluhussäljare köpte foder via Beijers och tog dit en plåtslagare för att ordna plåten. Nu är det på plats och jag kommer behöver nästan en semester efter allt arbete som krävts för att få dit materialet. För att vara ärlig så blev jag tårögd av att det där lilla fönstret äntligen kommit på plats. Sniff!

Stoooor förstukvist.
På tal om borttappat material, det fattas lite material till vår förstukvist som våra snickare har börjar med. Jag har redan mailat vår kontaktperson på Faluhus om det så förhoppningsvis löser det sig snabbt.

Inga av mina bilder på förstukvisten blev speciellt bra, ibland verkar jag drabbas av Parkinsons när jag försöker ta bilder. Å andra sidan är det kanske inte så mycket att se just nu.

Dörrren är från Leksandsdörren.
Vår sidoingång, den som leder in i tvättstugan, ska också ha ett litet tak ovanför sig.
Välkommen in!
Pinsamt nog tog det ett bra tag innan jag insåg att byggdörren var borta och istället har vår fina, vita dörr sats på plats. Jag var inte riktigt beredd på det, jag hade någon föreställning om att ytterdörrar var bland det absolut sista man sätter in. Fast den här dörren används inte så mycket och riskerar inte att skadas.

Nu måste vi ladda inför morgondagen, dags för projekt spackla garage!

2 kommentarer:

  1. Underbart:)
    Björn H

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!!! Det måste vara otroligt skönt för er att slippa denna oro. SNYGGT är fönstret också, verkligen.

    Vår groventredörr har faktiskt suttit sedan första dagen, den är i glas. Ingen använder den dörren...

    Det måste vara skönt att ni kan göra något praktiskt i huset, att känna att det gå framåt. Vi skulle också vilja måla garaget =)

    SvaraRadera