3 okt. 2010

Bloggar


Så här ser ett annat Faluhus ut som byggs just nu. Källa.
Jag har hela tiden trott att jag var den enda som bloggar om att bygga ett Faluhus men jag upptäckte idag, till min glädje, att jag hade fel. På Lenas blogg kan man se bygget av ett Faluhus, som de just nu sliter med att måla, vilket känns igen.

Källa.
Gölin och Magnus bygger själv ett Faluhus. Jag vet att Håkan skulle älska deras hus, det är precis hans stil. Visst är det snyggt? Jag noterar att vi alla använder liggande panel, även om Lena inte verkar ha det på hela sitt hus. Jag älskar vår liggande panel och är jättenöjd med det valet. Liggande panel kan fungera på moderna hus (se ovan) och mer traditionella (Rosenbo).

Det ska bli jättekul att följa deras byggen och se slutresultatet. Kika in du också! :)

1 kommentar:

  1. Lena var en ny bloggare. Fast det verkar vara ett tag sedan hon uppdaterade. Gölin och Magnus blogg har jag också hittat:)
    Jag tycker det är bra att ni skriver om både ris och ros här i bloggen. Det är ju det en blogg är till för. En dagbok! Skitsnyggt hus har ni alla fall och jag hoppas det rättar till sig med spröjsen också:)
    /Tilia

    SvaraRadera