1 okt. 2010

Ett litet (?) paket

Här ska tigersågen bo. 

Det har ju hänt lite inne i garaget, så jag passade på att ta lite bilder när jag var där idag för att måla. Min kamera krånglar så jag använder Iphonen.

Flera burkar med färg till höger. I helgen blir det målning (igen). 

Ett paket!
Mitt på framsidan har en ny leverans hamnat, det är väl i och för sig passande eftersom plastpaketet innehöll två ytterdörrar från Leksandsdörren. Jag har kikat lite under plasten och det ser jättefint ut, precis som jag hade tänkt mig. Vår ytterdörr, Rönnäs, är en svart dubbeldörr med dekor både på framsidan och innersidan. Vi valde dekor på insidan, eller den sida man ser när man står inomhus, för att vi var rädd för att vår stora svarta ytterdörr annars skulle bli påträngande, tråkig och ful. Med dekoren blir ytterdörren nästan som ett litet konstverk i hallen. 
Rönnäs med glas, vår dörr är utan glas. Källa
Vi har också fått vår sidodörr som är vit (jag måste erkänna att jag inte minns vad modellen hette). Vi visste från början att vi ville ha en svart ytterdörr men vi ville inte markera vår sidoingång genom att välja svart dörrfärg där också. Nu ser jag fram emot att få använda dörrarna men om jag har förstått det rätt så sätter man in ytterdörrarna sent i byggprocessen för att de inte ska skadas.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar