26 nov. 2010

Blå tvättstuga och svarta bänkskivor

Min mamma mailade mig igår kväll och klagade på att jag inte hade visa några nya bilder från huset. Hon nämnde bristen på bilder igen när jag pratade med henne telefon idag så jag förstod att jag var tvungen att göra något.

Här mamma kommer bilder från Rosenbo, även på bänkskivorna!
Gästrummet har utsikt mot gatan.
Det här är ett rum jag knappt har fotat i. Det är ett litet L-format gästrum på nedervåningen.
Här ska vi fira jul
Det rum som känns minst färdigt är vardagsrummet. Det är fortfarande fyllt av badrumsmöbler och har inte fått något golv än.

Nu har vi köksluckor
Vi blev lite konfunderade när endast köksstommarna dök upp, vad hade resten av köket tagit vägen? Jag pratade direkt med Hagaköket och de sa att bänkskivan skulle komma den 25:e november och köksluckorna skulle levereras vecka 48, alltså första veckan i december. Nu dök allt upp den 25:e november. Jag klagar inte, det var en trevlig överraskning.

Sopsortering
En sak stör mig med sopsorteringslådorna, varför är de vita? Kan man hitta en sämre färg för sopsorteringskärl? När vi valde kök så var kärlen mörkgrå. Tomrummet bredvid sopsorteringsskåpet är för diskmaskinen. Vi har ingen diskmaskin där vi bor nu och jag kan inte beskriva hur mycket jag hatar att diska.

Bänkskivorna heter Nero assoluto.
Med hjälp av 5 starka män kunde våra bänkskivor komma på plats igår. Jag älskar, älskar, älskar våra bänkskivor.

Tittut! Bänkskiva!
Bänskivorna är skyddade under plast så vi kan inte njuta av dem än. Det ser jättebra ut, precis som jag har föreställt mig. Jag är supernöjd med vårt kök och jag kan inte vänta på att börja använda det. Under husbygget har jag flera gånger varit orolig för att köket skulle upplevas som litet, speciellt med vår köksö i mitten. Jag tycker köket känns stort och luftigt.

Med en stark färg kanske tvättandet blir roligare... ?!
Ett rum har fått lite färg, tvättstugan. Målandet av tvättstugan skyndades på eftersom bergvärmepumpen skulle komma på onsdagen. Det blev ju inte av. Pumpen kommer på plats tisdag
nästa vecka enligt Håkan a.k.a. pumpflyttansvarig.

Behöver jag säga att det har upptäckts att mer material saknas eller är fel på något sätt, till exempel två trösklar, ett fönsterhandtag, två blandare, hyllor i köket, plåtar osv. osv. Jag börjar bli rejält orolig eftersom det finns inga tidsmarginaler längre. Så nu håller vi tummarna för att det som har blivit fel kan lösas snabbt.

Trevlig helg på er alla!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Det känns som att vi ligger rätt lika i tidsplanerna, men eftersom våra besiktningar blir samma vecka så är det rätt skönt att veta att det är ungefär såhär man ska ligga till för att hinna. Vår snickare hade dock gärna sett att det blivit i mitten eller slutet av vecka 50, nu blir det på lucia och vi är glada att vi ens fått tag på en besiktningsman så här i sista minuten :)

    Ert kök ser verkligen ut att bli hur fint som helst. Jag älskar era innerdörrar, det var en av de saker som vi valde att inte lägga så mkt pengar på utan vi tänkte att vi kan byta ut dem när vi känner att det passar. Vanliga släta vita är ganska tråkiga men det känns fint ändå. Imorrn ska jag försöka se till att uppdatera jag med, har en del folk som pikar i släkten här också :)

    Ha en fin helg fru Puff!

    SvaraRadera