1 sep. 2010

Dagens tapetförälskelse: Flowering tree av Zoffany

Källa.
Det är dags för en blommig tapetförälskelse igen. Brittiska Zoffanys underbara Flowering tree är så vacker att jag bara dreglar av längtan efter att tapetsera en vägg med den. Flowering tree är en del av kollektionen Trade route och finns i 6 olika färgställningar. Flera av färgställningarna har en skimrande silver bakgrund - underbart!
Källa.
Om man verkligen förälskar sig i en tapet kan man använda den i taket också. Det är aningen för mycket för min smak men man kan faktiskt göra roliga saker med innertaket. Det är ett enkelt sätt att leka med rumsproportionerna samtidigt som det kan vara en läckert inredningsdetalj. Jag är dock traditionell och föredrar vita, helt släta innertak. Det är vad vi kommer ha i Rosenbo.

Källa.
Jag gillar Flowering tree så mycket att jag har börjat fundera på att använda den i mitt arbetsrum. Kanske den helgråa färställningen eller vill jag ha lite mer färg? Jag kan ju inte bestämma mig när det kommer till tapeter, det finns för många vackra!

1 kommentar:

  1. Eftersom du verkar inredningsintresserad så ska jag nog lägga ut en bild på bloggen vår om vår hall. Då kanske du kan föreslå vad vi kunde göra med den. Vi har satt upp en jättesnygg spegel (enligt mig) och så ska vi göra någonting med hallen. Oklart vad :). En utomhusgatulampa av modellen gamla Rosenbo-huset hade jag tänkt mig men mer än så har vi inte tänkt på.

    SvaraRadera