31 aug. 2010

Bildkavalkad på galna eldragningar

Elskåpen
Det hus som tidigare stod på vår tomt är nu ersatt med vårt nya, fina Rosenbo. Jag har tidigare pratat om att vi rev det förra huset eftersom det var väldigt slitet. En sak jag inte nämnde var att den galne hobbyelektrikern löpt amok i hela huset. Eftersom många eldragningar var klart tveksamma och elen från 20-talet fortfarande fanns kvar ansåg vår besiktningsman att elen var livsfarlig och borde bytas ut helt. Här kommer några bilder våra bästa galna eldragningar:

Snett, snett, snett. 
Kabel (oklart till vad) borrad genom källarytterväggen.
Ja, det är en utomhuslampa. Två stycken fanns i samma rum.
Köket. Klockan och den gröna lampan är något sorts larm.
Ja, kabeldosan hänger och dinglar i taket. 
Sladden dragen genom väggen - mitt på väggen. 
Varför?

Notera gärna de svarta"elmojsarna", det var allergiframkallande dammigt i huset.
Ett försök att dra kablarna snyggare?
Slingrande elkablar med slarvig målning. 
Städskåpet i köket.

6 kommentarer:

  1. Hittade din blogg för nån vecka sen, det är riktigt spännande att se ert husbygge. Kul att du delar med dig! Jättefint hus ni ritat!
    Inga dåliga lösningar på sladdarna ;)

    SvaraRadera
  2. Ha Ha Ha! Ja, det var verkligen speciella lösningar på många av de där dragningarna.

    Det ska bli kul att se fortsättningen på ert Faluhus!

    Vi ska måla vårt hus till helgen så då ska hela fasaderna vara klara =)

    Mvh/Emma (som också bygger ett Faluhus i Göteborg)

    SvaraRadera
  3. Har försökt övertala Niina till att ha en utomhuslampa i hallen. Jag tror att jag måste överge idén :).

    SvaraRadera
  4. Ett typsikt fall för Arga Snickarn!! Han hade blivit skogstokig.

    SvaraRadera
  5. Emma - Oh! Lycka till med målningen, jag skrev ett längre svar om Faluhus under din tidigare kommentar.

    Juuso - En utomhuslampa i hallen är inte komplett utan lite fuldragningar. Försök sälja det till Nina som modern konst.

    Ika - JAG blir skogstokig. Tur att eländet är borta! :)

    SvaraRadera