12 aug. 2010

Håkan byter karriär?!

Håkan har på sista tiden pratat om att han vill hjälpa till att bygga villa Rosenbo, vilket är lite svårt eftersom vi har betalt snickare för att gör jobbet. Vi kommer göra några mindre saker själva men jag kan förstå hans längtan efter att vara delaktig i att rent konkret bygga huset. Jag visste därför att Håkan inte skulle kunna motstå att fråga Björn, som ska bygga vårt garage,om det var möjligt att hjälpa till på något sätt. Det var inte några problem alls. Så Håkan är jätteglad för att han får ta på sig arbetsbyxorna och slå lite spik i helgen.
Ah, ordning och reda!

Garaget, also known as "mansgrottan", kommer främst vara vårt hobbyrum. Tanken är att vi ska båda två kunna pyssla med våra projekt där inne. Jag har redan en liten inredningsplan för garaget och Håkan godkände den mer eller mindre direkt. Jag vill inte berätta så mycket om planen riktigt än, det får bli en överraskning. En sak vi är rörande överens om är att garaget inte ska vara en stor verktygsröra och allmänt skrotupplag. Håkan vill också att flera av hans verktyg ska hänga på väggen (måste vara någon mansgrej).

Källa för bilderna: Decorpad

2 kommentarer:

  1. Kul att Håkan får vara med. Och jag tycker att du ska hålla hårt om att garaget inte förvandlas till en verktygsröra. Själv har jag lyckats förvandla vår lägenhet till en röra av kartonger. Och så har du ändrat på sidans layout :).

    SvaraRadera
  2. jag har någon tanke om att jag ger honom tillräckligt med lådor, hyllor och andra förvaringsmöjligheter så kan han inte skapa en röra. det är vad jag hoppas åtminstone.. kanske blir jag som stökar ned det?!

    SvaraRadera