13 aug. 2010

Dagens tapetförälskelse: Charlie Wilson av Cole & Son.

Trots det underbart vackra vädret cyklade jag till Alcrobutiken idag för att kika på deras tapetutbud. Jag absolut älskar tapeter men jag är lite tveksam till att tapetsera allt för mycket i det nya huset. Det finns två anledningar till det, den främsta är att jag tycker det är svårt att välja inredning till ett hus jag inte ens har varit inne i. Jag vet inte hur jag kommer uppfatta ett rum genom att titta på en planritning. Den andra anledningen är att huset kommer sätta sig lite vilket innebär att tapeten kan spricka.

Tapetsering är aktuellt för två, kanske tre rum; mitt arbetsrum, gästrummet på övervåningen och en vägg i vårt TV-rum på övervåningen. Det rum som har ställt till med mest huvudbry är mitt arbetsrum, kanske är jag extra petig när det kommer till mitt rum? Jag behöver ju inte ta hänsyn till Håkan där.

Vad jag vet att jag vill ha: ett snirkligt, större mönster, gärna med blommor.


Upphängd på dörren. Här ser bakgrundsfärgen nästan cremefärgad ut.

Cole & sons Charlie Wilson uppfyller dom kraven men när jag har tittat på den på Uppsala färg har jag upplevt den som väldigt lila i tonen. Suck, jag glömde att den butiken har en väldigt jobbig lysrörsbelysning som verkligen påverkar färgupplevelsen. Ta alltid med alla prover hem!

Fotat med blixt syns det att mönstret skimrar i silvergrått.

Jag lånade hem tapeten och jag gillar den väldigt mycket även i solsken och vanlig glödlampsbelysning. Fast jag kan inte låta bli att tänka, undra om jag inte kan hitta en ännu snyggare tapet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar