23 aug. 2010

Första husleveransen

Ser ni takstolarna sticka upp?
Nu händer äntligen stora saker, första husleveransen kom idag. Det var materialleveransen med bland annat takstolarna. Vanligtvis kommer materialleveransen samtidigt med första våningen vilket gjorde att våra snickare fick lite ledigt. Våra leveranser sker över tre dagar och i morgon är det dags för första våningen. På onsdag kommer våning två. Jag missade tyvärr lastbilen men tydligen hade det gått bra att köra in på vår lilla gata, parkera utanför tomten och lasta av. Jag har gett våra närmaste grannar en lapp i brevlådan om att det skulle vara bra om de inte parkerade på gatan framför vår tomt under våra leveransdagar.

Paket! 
Dagens höjdpunkt var att jag fick träffa våra två snickare. Det är ju dom som ska faktiskt bygga Håkans och mitt drömhus. Om de är lika duktiga som de är trevliga kommer vårt hus blir helt underbart.

Förberett för ytterväggar
Jag skrev här om att ena hörnet på plattan var lite för högt. Vår Faluhus-säljare Anders hade pratat med huvudkontoret och det ska inte vara några problem att montera ytterväggarna trots att det är en liten upphöjning. När jag blir lite hispig över att saker småkrånglar med husbyggandet säger min pappa: "Det ordnar sig, det är så här det är att bygga hus." Det stämmer faktiskt (pappa har rätt?!), allting ordnar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar