9 aug. 2010

Trubbel i väntan på Arken

Dagen inleddes med en lite minikris. Rörmokaren var på tomten och undrade varför en frånluftspump, inte bergvärmepump, är inritad på VA-ritningarna. Det undrar vi med (har jag nämnt att det finns flera småfel på ritningarna?). Dessutom ville rörmokaren ha några andra ritningar och specifikationer runt den bergvärmepump vi ska använda. Det är nämligen så att i huset vi rev så stod det en cirka 5 år gammal pump, den fungerade utmärkt så det fanns ingen anledning att köpa en ny. Pumpen flyttades och står nu i ett förråd hos mina föräldrar i väntan på att få flytta in i villa Rosenbo. En liten kul detalj om pumpen är att enligt rörmokaren är den totalt överdimensionerad för vårt nya hus.

Maken och jag letade bland lådor efter information om pumpen och ringde Thermia för hjälp. Thermia hade en fantastisk kundservice och vi fick all relevant information skickad till oss på mail. Jag ringde ett samtal till vår Faluhus-säljare för att säga att vi vill ha korrekta ritningar. Han erbjöd sig att direkt åka ut till tomten och prata med rörmokaren för att se att allt löste sig på bästa sätt. Har jag sagt att vi får otroligt bra service från våra Faluhus-säljare?


Något för min regnhatande hund? Källa.

Detta är tidsplaneringen för veckan:

Tisdag (imorgon!) - grund gjuts för garaget
Fredag (13/8) - grund gjuts för huset

Detta förutsätter självklart att det inte regnar allt för mycket. Just nu både ösregnar och åskar det här i Uppsala...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar