19 aug. 2010

Garageinspiration

Allting har en plats
Herr Håkan undrade häromdagen om det var ett dåligt tecken att han hade tappat sin titel - herr - här på bloggen. Nejdå, han är fortfarande herr Håkan. Eftersom vi firar 5 månader som gifta i morgon och ännu inte har tröttnat på varandra tänkte jag visa bilder på ett välorganiserat garage. Jag vet hur mycket herr Håkan ser fram emot sin mansgrotta/vårt garage.

På bilderna är det IKEA-köket Värde som fått bli garageförvaringsmöbel.


Källa för båda bilderna.
Jag läste en intressant artikel i The Guardian om att relativt få, 34 %, av brittiska garage används till bilar. Jag hoppas inte herr Håkan får inspiration av artikeln och nu omvandlar vårt garage till ölbryggeri eller hemmabio. Vi ska faktiskt inte använda vårt garage till bilen, det ska bli hobbyrum. Det tråkiga är att vi måste förvara en del fula och skrymmande saker där som jordfräs och gräsklippare.

2 kommentarer:

  1. Skulle herr Håkan mot förmodan få lov av Fru Puff att omvandla garaget till en ölbryggaranläggning så är jag störtintresserad av att investera i utrustningen :). Saknar lokal för den aktiviteten just nu:).

    SvaraRadera
  2. Vi har ju alltid gästrummet...

    SvaraRadera