16 aug. 2010

Framsteg på tomten

Varje gång jag besöker tomten så får jag gissa, om inga arbetare är där, vad som har skett sedan mitt förra besöket. Ibland vet jag att de har varit där men jag kan inte räkna ut vad de har gjort. Idag kunde jag se att mycket har skett på tomten.

Vårt blivande garage har fått ett vackert litet skåp på sig, det börjar bli dags för byggel. Vår snickare har hittills lånat el från vår snälla granne.

 Garaget har fått lite fler reglar. Takstolarna har levererats och allting är förberett för att sätta upp dem. Snickar-Björn och Håkan slet i värmen under lördagen med att sätta reglar. 

Det har varit en grävmaskin på tomten idag och bökat med rören för bergvärmen.


Den stora grå klumpen stod ovanför det gamla bergvärmehålet som vi har täckt över. Vem vill ha den här stickandes upp mitt i gräsmattan? Jag har funderat över om de där två stålbalkarna är till för huset. Jag vet att det ska dit några i hallen, annars har jag absolut ingen idé vad de gör på vår tomt.


Plattan solar.

Vad jag har försökt att fånga på bild är nivåskillnaderna. Vi vill absolut bevara äppelträdet, det större av våra två träd. Jorden runt trädet är nu 20-30 centimeter högre än tomten, det blir lite mindre när matjord och gräsmattan kommer dit. Vi hade tänkt att bygga en cirkel av sten runt trädets stam. Jag tror det kan bli jättefint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar