25 aug. 2010

Dagens tapetförälskelse: Samir av Sandberg

Källa.

Det är mycket tomtbilder nu, av förklarliga skäl, men jag tycker det är dags för lite vackra tapeter. I Sandbergs-kollektionen Claude finns tapeten Samir. Den är läckert stormönstrad och grafisk. Några av färgställningarna är vitt, svart, rött, creme med blått mönster men min personliga favorit är den gråa.

Källa.

Måleributiken i Alvik har just nu ett specialerbjudande, få 2 tapetprover plus frakt gratis! Perfekt om man vill testa Samir hemma ;)

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Jag har just hittat till din blogg! Vi bygger också hus med Faluhus, ett egenritat hus som har stött på ALLA möjliga problem man kan tänka sig. Faluhus tillhör inte mina favoriter kan jag väl säga... Har ni haft problem med huvudkontoret/företaget?

    Det ska bli kul att följa ert bygge! Jag kommer att titta in igen!

    Vårt hus kom fredagen den 13:e =) Än så länge har det inte hänt så mycket förutom att stomresningen är gjord.
    Mvh/Emma W

    SvaraRadera
  2. Hej! Jättekul att någon annan bygger med Faluhus! Var bygger ni någonstans?

    Jag har haft några problem med Faluhus. Det första var att det tog lång tid för dem att få fram ett slutpris, men när jag verkligen satte ned foten och mumlade något om jurister så kom det ett slutpris väldigt fort... ahum..

    Faluhus har av någon anledning haft svårt att få in vår slutgiltiga köksritning på ritningarna. Istället använder de en tidigare version där vi har en köksö med spis på. Nu när de har stomrest huset upptäcker vi att ventilationen fortfarande är efter den gamla ritningen. De har också tagit bort panel på baksidan för en altan - som vi inte ska ha.

    Vi har haft turen att ha två underbara säljare och jag tror de har "skyddat oss" från krångel med Faluhus. Jag har egentligen bara haft direktkontakt med två på huvudkontoret och det har bara varit positiva upplevelser och främst rört vår tillverkningsorder. Däremot har huvudkontoret gett ett aningen rörigt och segt intryck. Personligen tycker jag att hela PR-avdelningen verkar ha åkt på långsemester. Jag vet att problemen inom företaget är uppmärksammande på högsta nivå och det har gjorts radikala förändringar nyligen för att komma till rätta med dem. Jag hoppas att det löser sig för er!

    SvaraRadera