15 aug. 2010

Dagens tapetförälskelse: Siam trellis av Sanderson

När jag var på Alcrobutiken bläddrade jag i Sandersons tapetkataloger. Jag hade sett tapeten Siam trellis tidigare online och tyckte den var läcker. I verkligheten var den ännu bättre, vanligtvis brukar det vara tvärtom. Såklart är Siam trellis i den grå färgställningen min favorit. Jag vet att jag älskar en tapet när jag inte kan sluta tänka på den. Problemet är att jag vet inte var jag skulle ha den. Det finns en liten bortglömd vägg i TV-rummet som vi funderar på att tapetsera men jag hade tänkt mig något mer galet mönster. Visserligen behöver jag en tapet till mitt arbetsrum men jag är så inställd på något feminint och sirligt, inte strikt geometriskt.

Här är några andra färgställningar:



Alla bilder från Tapetorama.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade din blogg via vibyggerhus och har plöjt den i ett svep nu på min lediga morgon - verkligen trevlig läsning! Bra mix av hårda fakta och ljuvlig inspiration - ska bli roligt att få se huset växa fram! Sedan bor jag på landet utanför Uppsala och har haft barn i samma klass som Lasse G - det ger ju lite extra krydda...=) Lycka till med allt / Cecilia K

    SvaraRadera
  2. Jättekul att du uppskattade bloggen, det ska bli kul nu eftersom jag snart har ett hus att skriva om, inte bara en grop eller markarbeten. Tack för dina fina ord!

    SvaraRadera