15 dec. 2010

Trappa, innerdörrar och tvättstuga

Igår lovade jag bilder så här kommer rykande färska byggbilder. När jag lämnade huset var två snickare, två elektriker, en rörmokare och en målare där och arbetade så byggdammet yrde.

Nu slipper vi stegen - äntligen!
Trappan, som var nära att göra att vi inte fick flytta in innan jul, är på plats. Enligt en snickare är det den värsta trappa han någonsin monterat. Det krävdes fyra starka män för att få de olika delarna på plats. Själva monteringen krånglade också lite eftersom trappan aldrig hade skruvats ihop i fabriken.

Förråd under trappan på gång
Snickarna har börjat med att bygga väggen under trappan, det ska bli ett förråd där. Inga ritningar har skickats för detta så vi har fått improvisera lite på plats, men jag tror det kommer bli jättebra.

Trippa i trappan. 
En del nybyggda hus har så branta trappor men vår är lyckligtvis bekväm att gå i. Vi har gjort en hel del ändringar för att den ska fungera för oss.


Detta är stommarna på vår tvättstuga, resten får Håkan och jag ordna när vi väl flytta in. Det är ganska rörigt i vissa delar av huset... ehm..

Kabelröra
Det här är en del av alla kablar i tvättstugan, överst är proppskåpet och under är golvvärmecentralen för bottenvåningen. Vi har även en mediacentral i tvättstugan.

Två strykningar grå färg i köket plus lite klarblå tejp. 
Köket är ett av mina absoluta favoritrum just nu. Nu börjar också målandet bli klart. Jag blir alltid lika förvånad över att det är så stora skillnader mellan en och två strykningar färg. 

Innerdörren i Håkans arbetsrum och mitt arbetsrum med rosa väggar.

Innerdörrarna är på plats på övervåningen. Det här är Håkans arbetsrum och elektrikerna har redan börjat med sitt arbete här. Vi har ett eluttag!

2 kommentarer:

  1. Herregud! Detta är ju bilder av ett HUS! Det är detaljerna som gör det och eluttaget är väldigt stiligt =)

    Köket och trappan ser toppenfina ut!

    SvaraRadera
  2. Jag uppskattar högt detta inlägg. Det är svårt att hitta bra från dåliga ibland, men jag tror att du har spikat det! Skulle du tänka dig att uppdatera din blogg med mer information? Dörrar - Kronfoster

    SvaraRadera