9 dec. 2010

12 dagar kvar...


12 dagar kvar tills slutbesiktning (=vi flyttar in). Det är så mycket jag längtar efter, som kommer göra vårt liv så mycket enklare och bekvämare. Snart har vi ett helt hus för oss själva istället för att vi trängs på 23 kvadrameter. Nuvarande lägenheten är jättefin men vi måste hela tiden kompromissa för att få boendet att fungera, det gör att det känns som livet står och stampar i väntan på huset.

Det är så många småsaker jag längtar efter. Mina böcker som legat nedpackade i ett halvår kommer äntligen plockas fram ur kartongerna. En sak som har kommit av att ha de flesta ägodelarna magasinerade är att jag vet vilka jag värdesätter och behöver.


Det ska bli skönt med ett vardagsrum som man kan umgås i, jag ser fram emot att mysa ned i TV-soffan på övervåningen med Håkan. 
Källa.
Äntligen kan vi båda få var sitt skrivbord, det kommer innebära att Håkan är hemma mer istället för på jobbet. Jag saknar honom så mycket ibland :(

12 dagar kvar, längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar