20 dec. 2010

I morgon sover vi i nya huset

Allt är nedpackat i lådor och kassar. Skåpen och garderoberna är tömda. Väggarna är bara och fönstren har inga gardiner. Allting är förberett inför flytten i morgon. Slutbesiktning klockan 13 och så snart den är över börjar flyttandet.

Jag har aldrig sett huset färdigt. I mitt huvud är det inte ett hus som står redo och väntar på oss utan en byggarbetsplats med hantverkare, verktyg och byggpapp. Under hela bygget har jag inte kunnat föreställa mig att vi faktiskt ska bo i huset. Huset har varit ett projekt, inte vår bostad. Samtidigt har jag längtat efter att vi ska bli klara.

Kommer det se ut så här när vi flyttar in i morgon? 
En flytt innebär att man flyttar till något men man flyttar också från något. Jag har bott i min lägenhet i drygt tre år. Det var mitt första egna boende, visserligen litet men väldigt mysigt. Det var perfekt för en singeltjej men passade inte alls för Håkan och mig som ett nygift par. Genom flytten till huset så börjar Håkans och mitt liv som gifta på riktigt. Vi har spenderat vårt första månader med att bygga hus och nu ska det bli skönt att få ägna sig åt varandra.

Grattis till 9 månader som gifta, älskling :)

I morgon natt sover vi äntligen i en dubbelsäng, inget mer sovande på soffan.
Jag ska försöka att inte sno täcket... eh..

2 kommentarer:

  1. SWEET! Håller tummarna för att det går som en dans! Att besiktningen går jättebra och att sängen från Ikea kommer som den ska så att ni slipper sova första natten på golvet.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att allt har gått bra idag:)
    Björn

    SvaraRadera