15 dec. 2010

Fyndfest på IKEA

IKEA hade julfest idag och vi kunde naturligtvis inte motstå lockelserna om specialpriser och extraerbjudanden. För varje tusenlapp man handlade för fick man 100 kronor i presentkort. Vi behövde handla en säng till inflyttningen och siktade därför in oss på att handla under julfesten.

Låt mig börja med att säga att vi har en viss summa pengar avsatta för möbler. De pengarna kommer från saker från huset vi rev som vi (=Håkan) sålt på Blocket. Eftersom det är så mycket vi behöver har jag suttit och försökt räkna ut hur vi ska ha råd med allting. Därför var dagen full av bra överraskningar.

För det först så blev sängen över 3000 kronor billigare, Håkan och jag kan uppenbarligen inte addition :( Sedan upptäckte Håkan fyndhörnan och var en lycklig kungshamster. Han tindrade som en julstjärna när han hittade sin skrivbordsskiva för 99 kronor (istället för 925 kronor) och ett skrivbord fortfarande i förpackningen för 99 kr (istället för 1300 kronor). IKEA hade en julauktion sent på kvällen mitt i tag-själv-lagret och då ropade Håkan in en 2-sits Ektorp utan klädsel för 200 kr (kostar egentligen 1900).
Vår nya soffa har ingen klädsel men det kommer nog bli ett överdrag från Bemz
I fyndhörnan hittade vi även sängben till extrapris och lite inredning till vår tvättstuga. Vi köpte även hyllplan och klädstänger till våra garderober. Totalt slutade allt på cirka 8700 och då fick vi 800 kronor i presentkort. Vi är mycket nöjda!

Det är riktigt svårt att försöka navigera runt i varuhuset med fyra
kundvagnar när man bara är två personer. 
Som om det inte var nog har IKEA en kampanj just nu med gratis hemkörning om man köper sängar för över 3000, vilket vi gjorde. Vi kommer få alla våra inköp levererat direkt till huset, på kvällen den 21:a december. Det är den dagen vi har slutbesiktningen. Så vi kommer ha sängar till vår första natt i Rosenbo.

TILLÄGG: IKEA-varuhuset i Gävle ska ha en liknande julfest nästa vecka, om jag tyder deras kalender rätt så är det troligen den 22:a december. Det är ju inte sååå långt till Gävle, Håkan och jag kanske borde ta oss en liten tripp dit ;)

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt! Det känns som att ni har flyt nu!

    SvaraRadera
  2. WHAT?!?!?!? Vi som sitter och väntar på en kampanj från IKEA då vi ska köpa grejor för typ 40 000 kr. Jag hoppas verkligen att detta bara gällde i Uppsala, annars kommer jag inte kunna sluta gräma mig.

    Skönt för er med lite flyt nu. Det har ni förtjänat!

    SvaraRadera
  3. Det verkar som att de här jultillställningarna sker på lite olika datum rumt om i landet. Tydligen så är det en liknande grej i Gävle nästa vecka.

    SvaraRadera
  4. Ja, vår jättetrevliga sängförsäljare var just från Gävle och berättade att det är samma typ av fest där nästa vecka.

    Emma - jag tittade in på IKEA:s hemsida och tittade lite snabbt på Göteborgs två IKEA-varhus men det står ingenting om någon julfest. Det kanske inte är alla varuhus som har dem? Eller i värsta fall, redan har haft dem :/ Jag kan inte föreställa mig hur mkt vagnar fulla med prylar man får för 40 000 kronor! Vår totala inredningbudget är ungefär hälften av det ;) Om du inte redan är det, så se till att få IKEA:s nyhetsmail så får du reda på alla specialerbjudanden fort! Stora kramar till dig också :)

    SvaraRadera