7 dec. 2010

Radioaktivt rosa prinsessrum

Alla som känner mig vet att rosa är min absoluta favoritfärg. När jag inte kunde bestämma mig för en tapet till mitt arbetsrum var det självklart att jag skulle välja en rosa färg istället. Jag har gjort det två gånger tidigare och lyckats riktigt bra. Det är svårt att välja rosa, jag vill inte ha den för beige men inte heller för röd. Jag velade och velade men beslutade mig för en starkare rosa, S0520-R30B. Detta blev resultatet:



När jag kom in i det nymålade rummet så blev jag helt tyst - främst av chock. Det var som att bli omsluten av barbapappa. Bilderna visar inte hur hela rummet lyste rosa, det kändes radioaktivt. Jag kände direkt att jag hade valt fel och att det inte var ett misstag jag klarade av att leva med. Tro mig, jag älskar nästan alla nyanser av rosa, från ljuvaste babyrosa till hetaste hallonrosa, om jag inte gillar en rosa nyans är det illa. Nu har målarna fått göra om hela rummet och de gjorde andra strykningen idag. Det ser mycket lovande ut, bilder kommer i morgon! Här kommer lite bilder på rosa inredning (har tyvärr inte källor):





2 kommentarer:

  1. Oj oj! Men det är väl inget fel på Barbapapa?
    ;-)

    Min dotter "eeeelkar" Barbapapa!

    Det blir spännande att se den nya färgen!Och jag hoppas att den känns bättre för dig.

    SvaraRadera
  2. Känns mycket bättre kan jag avslöja ;)

    SvaraRadera