17 dec. 2010

Brrrrrummmmmmmm

Pappa och jag åkte ut till huset idag för att gå igenom om vi redan nu hittade saker som borde anmärkas vid slutbesiktningen. Det gjorde vi kan jag avslöja, men inga stora fel. Vi fick också se en del rum utan byggpapp! På övervåningen tog vi, på snickarnas uppmaning,  till och med av oss skorna. Det var varmt och skönt av golvvärmen. Eftersom vi nu har golvvärme innebär det att vår Thermia-bergvärmepump är inkopplad. Den stod i förra huset och jag hade en stor invändning mot att den skulle stå i nya huset: den låter! Den brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrummmmmmmmar. Jag blev övertalad att fick den bara lite kärlek så skulle den bli tystar.e Jag kan säga direkt att den är inte tyst. Den brrrrrrrrummmmmmmmmmmar. Pappa tröstar med att den måste ställas in och det finns säkert luft i systemet. Jag hoppas det, för nu brummar det ordentligt in i toaletten bredvid tvättstugan.

Tyvärr blir det inga bilder för det är så mörkt i huset att vi gick omkring med ficklampa. Fast jag kan avslöja att det ser jättefint ut. Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar