16 dec. 2010

Före: Barbapapparum Efter: Barnrum ?!

Barbapapparum
Jag råkade välja helt fel färg till mitt arbetsrum, jag klagade här på att det blev ett radiaktivt rosa prinsessrum. Färgen jag valde var barbapapparosa så hela rummet lyste. Det var så hemskt att målarna fick göra om hela rummet direkt. Så här blev det efter lite Beckers Alfons 1111:

Babyrumsrosa
Mycket, mycket bättre! När vår Faluhus-representant gick omkring på övervåningen kom han in i mitt arbetsrum och konstaterade "Här är barnrummet ser jag". Jag väntade på att någon skulle missta det för ett babyrum. Nej, det är bara mitt rum. Håkan tycker att vi ska ha dörren stängd när vi har gäster eftersom det är så flickaktigt rosa. Bwah!


Sida vid sida syns det tydligt hur stor skillnad det är på färgerna. Misstaget jag gjorde var att inte välja en rosa som ser smutsig ut på färgprovet. Den ska se gråaktig ut, då blir det bra.

Snickarnas sista dag är i morgon, vilket känns lite underligt. De stackars målarna får definitivt jobba ännu mer övertid i helgen. Det är mycket arbete kvar med bland annat hallen. Inga tapeter är på plats ännu, jag ser mycket fram emot att se dem uppe. Fem dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar