6 juli 2010

Frigolitberg, juridik och ekonomi

I helgen så attackerade min far vår häck med motorsågen. Häcken krävde en akutinsats eftersom den växer in över platsen där garaget ska byggas. När vi kom till tomten så upptäckte vi att det hade kommit byggmaterial till tomten. Vi har en hög med frigolit!

Villa Rosenbo.. snart

Jag längtar mer och mer efter huset. Varje gång vi besöker tomten kommer någon av våra nya grannar fram för att presentera sig och prata. Det är så kul att vi flyttar till ett område med supertrevliga grannar. Det är mest äldre par och barnfamiljer som bor där men det känns så mysigt.


Armeringsjärn, aldrig har jag varit så glad över att se det tidigare.

Så hur går det annars? Det känns som allt går segt och jag börjar bli otålig. Faluhus har inte gett oss ett slutpris, trots att de har haft sedan mitten av maj på sig. Det sista jag fick höra var att vi skulle få slutpris i samband med husleverans men att de skulle försöka skaffa fram det tidigare. Till slut tröttnade jag på att vara söt och snäll, ringde upp vår jurist och hade även en diskussion med kommunens Konsumentrådgivare. Det sistnämnda är en jättebra gratistjänst, du kan hitta en rådgivare i din kommun via Konsumentverkets hemsida.

Vi ska ju fylla upp hålet efter förra husets källare med hasopor och dessutom gräva ut lite mer. Läs mer om varför här. Vi har dock inte accepterat någon offert som vi har fått, det ska bli ett möte på tomten i morgon om bland annat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar