30 juli 2010

Dagens tomtuppdatering


Silverröret som sticker upp är för den framtida öppna spisen
(om bara Håkan och jag kan enas om hur den ska se ut.)

Idag har det jobbats för fullt på tomten. Mer frigolit har lagts ut, förberedelser för att göra garagegrund har gjorts och marken där altanen ska vara har fått ett lager grus.

Här ska garaget (=mansgrottan) stå.

Det är konstigt hur upplevesen av tomten och huset ändras allt eftersom. Just nu känns tomten pytteliten men med en enorm uppfart. Jag är också rädd att huset är för litet (det är totalt på cirka 185 kvm så det är nog bara i mitt huvud). Enligt detaljplanen så får man bebygga 25% av tomten och vi ligger precis på gränsen.

Jag testparkerar cykeln

Jag ska försöka fixa en tomtkarta med huset och garaget utplacerat för att visa hur det ska bli.

Min egna Spielberg filmade den här actionpackade scenen (?) när lastbilen tippar grus.



Jag gjorde lite snabb huvudräkning idag. Om huset kommer vecka 34 så betyder det att det är ungefär 26 dagar kvar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar