29 juni 2010

Byggar burn-out

Källa: ?? Sparat i inspirationsmappen. Tänk att ha ett arbetsrum...

Jag har byggar burn-out och just nu vill jag bara köpa en helt nybyggd lägenhet, flytta in och njuta. Jag har stoppat ned alla färgprover och planlösningar i min tjocka inredningsmapp. Jag är trött på huset och det finns inte ens! En sak har jag insett: det är svårt att inreda ett hus när man inte ens har varit i det. Det är bättre att vänta med vissa beslut.

Jag tror burn-outen beror på att vi inte ens har en grund än, allt känns så långt borta och jag har ägnat massor med tid åt det icke-existerande huset. Dessutom är det sommar och jag önskar vi hade en trädgård att mysa i. Just nu bor vi på 25 kvm och merparten av våra tillhörighet är magasinerade i mina föräldrars två hus. För att byta miljö lite har vi under juni besökt sommarstället i skärgården, firat midsommar på en ö utanför Djursholm/Stocksund och passar just nu mina föräldrars hus. Jag borde inte klaga, I-landsproblem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar