17 juni 2010

Pinnar och äppelträd


Vår trädgård..hmm..

Idag har jag varit på tomten, det är första gången på en vecka. Jag trodde att inte något hade skett där men jag hade fel. Det har kommit dit pinnar som markerar var huset och garaget ska stå.

Här ska garaget stå. Det i mitten av bilden är en stege. Vi förvarar två långa stegar på tomten
eftersom de var svåra att frakta till något annat ställe.

Det som förvånade mig var hur långt inne i hörnet garaget är. Jag hade inte uppfattat det tidigare. Jag inser också att vi kommer få en vääääldigt lång uppfart.

Mycket viktigt.. tror jag?

Jag antar att detta inte någon sorts graffiti på elskåpet bredvid vår tomtgräns utan viktig information rörande vårt hus.

Bevis: det är ett äppelträd!

Vi har ju två träd på tomten, ett ganska stort äppelträd och sedan ett mindre träd av okänd sort. Idag när jag tittade på lillträdet så såg jag frukter! Jag tror vi kan artbestämma det som ett vanligt, hederligt äppelträd. Inget fel med det, jag gillar äppelträd. Jag hoppas bara det är goda frukter.

Före: kirskål och maskrosor. Äppelträdet är dekorerat med ett blått rep för att markera
för rivarna att det ska inte tas bort.

Häromveckan spenderade herrn och jag ett antal timmar med att rensa bort kirskål (helvetesgräs!!).

Efter: Kolla vad fint!

Här är stege nummer 2. Det börjar redan komma tillbaka några små kirskålskott så snart får vi göra en ny utryckning.

Det känns otroligt att det faktiskt är ett hus på gång. Jag har inte riktigt fattat det, bara att ett garage snart kommer stå klart är otroligt. Vecka 33 med husleveransen närmar sig också med stormsteg men tro inte att jag klagar. Jag är bara förundrad över att detta faktiskt sker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar