8 juni 2010

Lite badrumsinspiration

Idag slösurfade jag och hamnade på den inspirerande bloggen From the right bank där dessa bilder på en liten toalettrenovering fanns.


Jättehärligt, jag är ju som sagt en maximalist när det kommer till inredning. Dessutom har jag aldrig kunnat motstå en venetiansk spegel och vill absolut ha en i badrummet på nedervåningen. Tyvärr är de svåra att få tag på i Sverige.

Herr Håkan och jag har kollat på kakel i helgen och, det är så svårt att välja! Dessa bilder kommer ur min inspirationsmapp med badrum (har tyvärr inga källor).




Vad vi nästan har enats om är:
*Stora vita plattor (jag lutar åt matta) på väggarna.
*Det är två badrum och det vara en mosaikvägg i vardera. Håkan har förälskat sig i en lila Sicismosaik.
*Golv av stora, mörka plattor. Vid duschen blir det mindre plattor för att skapa fall. I hall och tvättstuga kommer vi använda samma plattor. Jag är lite petig på att det inte ska vara för många olika typer av golv i ett hus.
*En stooor väggfastspegel över badrumsmöbeln på övervåningen.

Nu ska jag fira maken som fyller år. Grattis älskling!

4 kommentarer: