26 maj 2010

Choose style

Jag är inte en stor TV-tittare, det enda jag följer är två serier: Sveriges fulaste hem och Arga snickaren. Fuskbyggarna gav mig kraftiga ångestattacker som husbyggare så den slutade jag titta på. Arga snickaren gör att jag känner mig lättad över att inte försöka renovera 20-tals huset vi river. Sverige fulaste hem är dock ren estetisk njutning eftersom jag, likt Simon och Tomas, är allergisk mot fulfuru, pungsoffor och krimskrams. Dessutom är jag inte en minimalist när det kommer till inredning, så deras stil passar mig ganska bra. Däremot fick jag en liten chock förra torsdagen när de använda två av mina inredningidéer för Rosenbo i sitt program. För det första så är TV3:s hemsida sämst så jag klarar inte av att länka bilder. Kolla här under avsnitt 9.

En tanke jag har haft att göra en vägg med vita gardiner i TV-rummet på övervåningen. Det blev väldigt snyggt på TV-programmet så det blir nog så i Rosenbo också.

Modellen heter Balmoral, av Rydéns. Källa: Rydéns

Den andra tanken jag har haft är att det ska vara två lampor över köksön - självklart kristallkronor. Kristallkronor är aldrig fel (hoppas herr Håkan instämmer i det annars lär det uppstå problem). Balmoral av Rydéns var lampan jag valt. Den använde sig Simon och Tomas av också, två stycken fick hänga över ett lila biljardbord. Nu vet jag att även det kommer bli snyggt, och att jag måste ha en synnerligen bra smak.

För övrigt upptäckte jag när jag läste Simon & Tomas blogg att alla Anebyhuskunder erbjuds en konsultation med dem. WAAAAAAH! Varför har inte Faluhus det tillvalet?! Jag har ju akut designkris över vardagsrummet (vilken grå färg passar med mattlackad ek och hur ska jag placera soffan?!).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar